Eerste echte weekend in Afrika! - Reisverslag uit Bathurst, Zuid-Afrika van Manon Prijs - WaarBenJij.nu Eerste echte weekend in Afrika! - Reisverslag uit Bathurst, Zuid-Afrika van Manon Prijs - WaarBenJij.nu

Eerste echte weekend in Afrika!

Blijf op de hoogte en volg Manon

18 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Bathurst

Lieve allemaal,

De tijd vliegt hier in Zuid-Afrika! Het is alweer het 2e volle weekend die ik doorbreng in de heerlijke 25 graden of hoger! Vorig weekend was een druk maar gezellig weekend! Zaterdags zijn we met 6 man vertrokken met de taxi om op dagexcursie te gaan! Het eerste deel van de dag zijn we naar het Mansfield game reserve geweest, waar ik onder andere een giraffe, zebra’s en struisvogels heb gezien! De giraffe in het Mansfield Game Reserve is een tamme giraffe, welke na de geboorte is afgestoten door zijn moeder, en daardoor door mensen in opgevoed. Deze giraffe kwam dus lekker dichtbij ons, om lekker geaaid te worden! Een ervaring op zich dus!

Het tweede gedeelte van de zaterdag zijn we naar de big pineapple geweest, wat ook relatief dichtbij Port Alfred is. Het is 1 van de sight seeing dingen hier in de regio, dus deze moest van ons lijstje worden geschrapt. Bij de big pineapple is een groot veld waar ananassen verbouwd worden en deze zijn dan dus ook te koop in het winkeltje wat erbij hoort! Het was een optie om helemaal naar boven te gaan, maar dit hebben wij niet gedaan. Wij vervolgden onze tocht om vervolgens in Bathurst uit te komen, hier hebben wij geluncht bij 1 van de oudste cafes van heel Zuid-Afrika.

Zondags zijn we met 4 meiden naar Port Elizabeth gereden, om daar even naar het winkelcentrum te gaan! Wat is dat schoon in vergelijking tot Nederland! Wij hadden verwacht dat de winkels tot 5 of 6 uur open zouden blijven, wat dus 2 uur bleek te zijn, en dus moesten we wat anders verzinnen om te doen! We zijn naar het strand gereden, om daar op de pier te kijken naar de oceaan, en van het uitzicht te genieten! Heerlijk! Tegen een uurtje of 4 zijn we terug gereden naar Port Alfed en was weekend 1 alweer voorbij!

Maandag tot en met donderdag heb ik niet echt bijzondere dingen meegemaakt, en vrijdag was het zover om mn eerste surf les te nemen! Wat onzettend gaaf om dit te doen, maar wat ontzettend zwaar! Uiteraard was ik weer de pechvogel, die een surfplank tegen haar hoofd heeft gekregen.. Verder geen schaafwonden etc, maar je schrikt wel gelijk even als je boven water komt en je tegen een plank aan knalt! Waarschijnlijk ga ik nog meer surflessen nemen, want het is mij nog niet gelukt om echt te staan op de plank, alleen op mijn kniën kwam ik een heel eind!

Vandaag stond eigenlijk een strandfeest voor mij op de planning, maar helaas voel ik me niet zo fit, en heb ik dus besloten om een lekker rustig weekend te houden! Wel is de planning van volgend weekend al rond, waarin ik onder andere op safari ga, en we met 11 meiden een huis hebben geboekt in Jeffreys Bay!

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs,

Manon

P.s. het is echt niet alleen lekker weer hier in Afrika! Dat bewijst dit filmpje denk ik wel ;)


  • 21 Februari 2017 - 10:43

    Marjon Gunnink:

    Leuk om je verhalen te lezen. Veel plezier!

  • 22 Februari 2017 - 11:26

    Alida Prijs:

    Volgens mij heb je het daar wel heel zwaar met naar school gaan!!! Geniet er van, kus!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 16 Jan. 2017
Verslag gelezen: 621
Totaal aantal bezoekers 14304

Voorgaande reizen:

03 Februari 2017 - 02 Juli 2017

Grand Tour South Africa

Landen bezocht: