Eerste week school! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Manon Prijs - WaarBenJij.nu Eerste week school! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Manon Prijs - WaarBenJij.nu

Eerste week school!

Blijf op de hoogte en volg Manon

09 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Lieve allemaal!
Hier ben ik weer! Na een drukke week op school, eindelijk even tijd om jullie op de hoogte te brengen van al mijn avonturen! Allereerst een update over de kamers, ik ben inmiddels verhuist naar de vierde kamer, en hier zal ik ook blijven komende 5 maand! Het is een prima kamer, basic, maar in elk geval is alles aanwezig! Ik ben dus helemaal gesetteld!
Dan nu een update over school, wat afgelopen maandag is begonnen. Deze week stond in het teken van de introductie, maar ook de lessen zouden deze week al beginnen. Maandag begonnen we met een welkom voor alle studenten en een campus tour, zodat we in elk geval weten waar we alle lokalen konden vinden. Dit ging uiteraard op z'n Afrikaans, en dus wisten we maar 2 lokalen te vinden, waar we die dag les hadden. Verder werd er gewoon een kant op gewezen, en konden we het zelf uitzoeken. ’s Middags kregen we een tour door Port Alfred, waar we de winkels konden vinden etc, zodat we niet kunnen verdwalen! Maandag avond ben ik voor het eerst op stap geweest. We zouden met een hele groep naar Guido’s gaan (een bar), maar deze was gesloten hoorden we van een andere groep die daar al was geweest en weer onderweg was naar de campus. We hebben beide groepen samen gevoegd, en hadden uiteindelijk +/- 40 man bij elkaar, waarmee we de Feddies in gingen. Het enige nadeel was, dat hier alleen 1 oudere man achter de bar staat, die dus al onze drankjes moest gaan doen. Dit duurde dus wel even! Al met al een leuke avond gehad.
Dinsdag had ik verder wat introductie colleges, maar verder niet heel veel bijzonders. ’s Avonds was er een evenement voor ons georganiseerd, met allemaal kraampjes wat er in de omgeving te doen was. Dit was alleen voor korte duur, want toen ik wilde gaan kijken, waren alle kraampjes al verdwenen door de sterke wind! Wel was er deze avond Nederlands eten aanwezig, gemaakt door Albert Kooy (chef van het restaurant in Nederland)! Lekkere pannenkoeken en hutspot gegeten!
Woensdag begonnen voor mij de echte lessen, en hier was gelijk verschil te zien. Wij (grand tour studenten) kwamen lekker in onze shorts en shirts naar de klas, en de Zuid Afrikaanse studenten waren allemaal strak in pak! Dit was schijnbaar de bedoeling, dus morgen ga ik mij maar helemaal in m’n pak hijsen! Woensdag avond is hier de ‘leukste’ stap avond, en was er een speciaal feest voor ons georganiseerd en moesten wij natuurlijk weer gewoon op stap! Deze avond zijn ik en Vera mee gegaan met de Zuid-Afrikaanse studenten, wat het wel leuk maakte om te zien hoe het bij hun cultuur gaat! Vanochtend eerst maar eens mijn was gedaan, bij een zaak verderop in de straat, waar ze heerlijke ontbijtjes verkopen! (zie foto).
Verder vandaag (donderdag) stond voor mij het laatste onderdeel van de introductieweek op het programma, namelijk een township tour! Kippenvel moment was dit. Het is heel heftig om te zien hoe het grootste gedeelte van de afrikanen leven! Ik denk daarom ook dat ik mij wil gaan inzetten in één van de projecten van Stenden in de townships, om iets goed te doen voor de samenleving hier! Ik heb een aantal foto’s van de townships, en zal deze ook bijvoegen. Ik heb alleen geen foto’s willen maken van de mensen die leven in de townships, maar ik heb echt met ze te doen!
Als jullie vragen hebben, stel ze gerust! Ik zal ze meer dan graag voor jullie beantwoorden!

Liefs,

Manon

  • 09 Februari 2017 - 20:05

    Mandy:

    Fijn dat je nu eindelijk een beetje je draai gevonden hebt. Nu lekker genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 16 Jan. 2017
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 14287

Voorgaande reizen:

03 Februari 2017 - 02 Juli 2017

Grand Tour South Africa

Landen bezocht: