Weekend Jeffreys Bay - Reisverslag uit Jeffrey’s Bay, Zuid-Afrika van Manon Prijs - WaarBenJij.nu Weekend Jeffreys Bay - Reisverslag uit Jeffrey’s Bay, Zuid-Afrika van Manon Prijs - WaarBenJij.nu

Weekend Jeffreys Bay

Blijf op de hoogte en volg Manon

28 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Jeffrey’s Bay

Lieve allemaal,

Maand 1 is alweer voorbij! Time flies when you are having fun! Het is ook alweer bijna 2 weken geleden dat ik mijn laatste blog heb geplaatst, dus hierbij weer een update!
Allereerst het eten op Stenden, ik ben het nu, na een maand dus ongeveer wel een beetje zat aan het raken. Dit is dan ook de voornaamste reden om lekker met een groep uit eten te gaan! Uit eten gaan kan hier in vergelijking tot Nederland spotgoedkoop. Zo kan je hier al heerlijk uit eten voor ongeveer 15 euro. Dit is inclusief toetje en drinken!
Ook is er alweer een weekend voorbij gevlogen, en wat voor weekend! Afgelopen vrijdag zijn we met 5 meiden vertrokken richting Addo Elephant Park. Dit is het op 2 na grootste safari park van Zuid-Afrika. In het Addo is de big 5 te spotten, dus we gingen ons best doen! Rond 2 uur kwamen we aan bij de hoofdingang van het park, nadat we eerst al bij de verkeerde ingang hadden gestaan! Hier werd ons verteld dat met een ranger mee gaan in de middag, niet heel veel verschil bracht in welke dieren je kon spotten, met als dat je zelf zou rijden. Het enige verschil was financieel haha!
We hebben dus besloten om vrijdag middag met onze gehuurde auto op safari te gaan! Alles goed en wel, wij het park in! In het eerste kwartier, kwamen we later achter, hadden we dus schijnbaar al heel veel geluk. In het eerste kwartier kwamen we namelijk al zebras en andere diersoorten tegen! Na dit spannende kwartiertje hield het op voor de komende 1,5 uur. En in het laatste kwartier kwamen we nog net wat olifanten tegen. Dit was dus safari dag 1 alweer!
Op naar ons hostel! We hadden een hostel geboekt zo dicht mogelijk bij het addo, om simpelweg wat uurtjes te slapen, voordat onze volgende safari begon zaterdag ochtend 5.30. Het hostel was lekker goedkoop (€9,-) en we dachten, zolang we een bed hebben is het prima! Nu ga je mij dit niet vaker horen zeggen, want wat een rot bed hadden we om in te slapen haha! Al met al heb ik een uurtje geslapen voordat om 4 uur onze wekker weer ging.
Safari dag 2, na ons precies op tijd gemeld te hebben, kon onze safari beginnen. Vandaag gingen we wel met een jeep en een ranger mee, om zo meer dieren te kunnen spotten. Na de paar olifanten van de dag ervoor, zagen we vandaag een hele kudde olifanten bij elkaar. Enorm tof! Ik zal wat fotos toevoegen van onze safari, om een beeld te geven hoe gaaf het was!
Na de zaterdag safari zijn we doorgereden naar Jeffreys Bay! In Jeffreys Bay kwamen nog 6 meiden erbij, en dus waren we in totaal met 11! Smiddags zijn we lekker naar het strand geweest en hebben we plannen gemaakt voor de rest van het weekend. De planning werd uiteindelijk als volgt, savonds lekker uit eten bij Nina’s, een restaurant wat heel goed aangeschreven staat. Zondags zou de groep weer splitsen, namelijk 6 meiden surfen, en 5 meiden quad rijden. Ik koos voor het quad rijden, aangezien ik ook al was wezen surfen in Port Alfred.
Na onze activiteiten zijn we nog met zn allen wezen lunchen, en zat het weekend er alweer op! Na een terug reis van 3 uur, waren we rond het eten weer op Stenden, en was het weekend alweer voorbij!

Zondag avond ontving ik een hele spannende mail van mijn stage, namelijk dat ik per 30 juli 2017 werkzaam zal zijn op de Holland Amerika Lijn! Ik zal dus maar voor korte periode thuis komen. Om vervolgens mijn reis voort te zetten naar Canada, Amerika, Fiji, Honolulu, Australië en Nieuw Zeeland! Spannend!
Deze week volgt een ‘normale’ week, en komend weekend wordt een relax weekendje! Vrijdag staat alleen een rivier cruise op het programma, om lekker 2 uurtjes te relaxen op een schip.
Jullie horen snel weer van me!

Liefs,

Manon

• 28 Februari 2017 - 19:06

Mandy:

Wauw zussie, wat een ervaringen maak je mee!
    Enorm gaaf en het is je gegund. Geniet van je 'normale' weekje!
    Liefs uit Holland!

• 28 Februari 2017 - 19:32

Marjon:

Wat een belevenissen. En leuk dat je nu ook weet wanneer je met je stage kunt beginnen. Wat een mooie bestemmingen mag je dan nog aan gaan doen.
    Veel succes de komende week weer op school!

Groetjes Marjon

• 28 Februari 2017 - 22:08

Freddy :

Blijven genieten schattie. Maak er een onvergetelijke tijd van . Kussie en groetjes uit hoogeveen

• 28 Februari 2017 - 22:29

Alex Van Elsland :

Goed te lezen dat je het naar je zin heb en zeker ook leuk om je avonturen op afstand mee te beleven.
    Gaaf dat je nu al weet wat er met je stage te wachten staat.
    Groeten Alex

• 01 Maart 2017 - 09:39

Alida Prijs:

Hé wat een geweldige tijd maak je toch mee daar. Ga vooral door met zoveel genieten. Helaas kom je maar een paar weken thuis en ga je ons daarna alweer vier maanden verlaten. Blijf vooral je dromen naleven nu je nog zo jong bent!!!! Liefs en een dikke kus mam.

• 14 Maart 2017 - 11:02

Ria:

Jeetje Manon! Wat een prachtige ervaring daar in South Africa! Fijn dat je het naar je zin hebt. En wat zal je het leven saai gaan vinden als je weer terug bent. Wij wensen je nog veel plezier. Via je ouders hadden we al gehoord dat je stage bij Holland America Line door kan gaan. Top! En eh wij genieten hier ook hoor. Hou je taai! Lfs. Ria