Mosselbay en Sedgefield - Reisverslag uit Sedgefield, Zuid-Afrika van Manon Prijs - WaarBenJij.nu Mosselbay en Sedgefield - Reisverslag uit Sedgefield, Zuid-Afrika van Manon Prijs - WaarBenJij.nu

Mosselbay en Sedgefield

Blijf op de hoogte en volg Manon

17 April 2017 | Zuid-Afrika, Sedgefield

Hallo allemaal,
Sorry allemaal voor de verlate blog over onze vakantie! Inmiddels is mijn drukke studentenleven in Port Alfred alweer begonnen! Dit betekend dat ik 6 dagen per week praktijk aan het lopen ben in het studentenhotel van Stenden South Africa, MyPond.
Ik zal verder gaan waar we zijn gebleven na mijn laatste blog!
Na kaapstad zijn we per huurauto door gereden naar Mosselbay! Na een lange auto rit van ongeveer 5 uur, had Berry wel zin in een welverdiend biertje! Helaas voor hem, kwamen wij op zaterdagavond aan in Mosselbay, de dag voor het paasweekend zal beginnen. Aangezien Mosselbay best een christelijk dorp is, zouden alle winkels op zondag ook gesloten zijn. Onze laatste hoop lag dus bij het tankstation in het dorp. Ook hier werd helaas geen bier verkocht. Wij vervolgens gevraagd of er nog een mogelijkheid was, om aan bier te komen dit weekend. Maar helaas, de enige optie zou zijn, om naar een winkel te gaan, die alleen bedoeld was voor de lokale bevolking. Wanneer wij hier dus heen zouden gaan, zou er hoe dan ook voordeel van ons genomen worden.
Vervolgens bood de kassiere aan om het op zondag voor haar dienst voor ons op te halen, mits wij 100 rand zouden achterlaten, om het te kunnen betalen. Wij hebben dus maar het risico genomen, aangezien het ons anders 7 euro zal kosten, en we nu kans hadden om bier te krijgen. Op zondag wij dus terug naar het tankstation, en keurig had ze het bier gehaald, en al ons wisselgeld netjes in een zakje gedaan. Na een dag gewacht te hebben, kon Berry op zondag dus eindelijk genieten van een biertje!
Verder bestond ons paasweekend vooral uit luieren bij het zwembad, monopoly spelen en lekker relaxen!
Tweede paasdag zijn we door gereden naar Sedgefield, en daar stond ons een paraglide te wachten! Wat een ervaring! Waar ik had gedacht enorm zenuwachtig te zijn, viel gelukkig best wel mee! Wat heb ik kunnen genieten van het uitzicht en het afrikaanse landschap! Foto’s zijn bijgevoegd!
Off to next destination; Plettenbergbaai!

Lieve groetjes,

Berry en Manon