Vakantie is begonnen! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Manon Prijs - WaarBenJij.nu Vakantie is begonnen! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Manon Prijs - WaarBenJij.nu

Vakantie is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Manon

09 April 2017 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Lieve volgers,

De vakantie is begonnen! Dit betekend dat ik deze blog nu schrijf vanuit Johannesburg! De stad van de finale WK voetbal Spanje-Nederland in 2010, de stad waar 2 nobelprijswinnaars in 1 straat wonen, namelijk Nelson Mandela en Desmond Tutu, maar bovenal, de stad waarin ik mijn grote liefde na 2 maand weer kan omhelzen.

Het is haast niet te beseffen dat ik deze week nog bezig was met mijn eerste blok afronden, met nog een examen en een verslag, en nu onze dagen in Jo’Burg (zoals het hier door de locals wordt genoemd) er alweer opzitten! Afgelopen dinsdag heb ik in Port Alfred nog de laatste dingen gekocht voor de vakantie, en kwamen we nog langs het postkantoor. Hier heb ik even geinformeerd of mijn pakket uit Nederland al gearriveerd was, en per toeval was dit ook het geval! Het was namelijk weer zover, mijn ouders en vriend hadden een pakket opgestuurd, met wat cadeautjes, aangezien ik deze maand alweer 21 kaarsjes mag uitblazen!

Donderdag was het zover, om 7 uur sochtends was het tijd voor mij om op weg te gaan naar Port Elizabeth, om vervolgens het vliegtuig te pakken naar Johannesburg. Hier in Zuid-Afrika pakken mensen net zo makkelijk het vliegtuig, als dat wij in Nederland de trein pakken. De hoofd van de beveiliging van Stenden zal mij naar het vliegveld brengen, en hij was keurig op tijd op de afgesproken plek! Opluchting! Aangezien het hier in Afrika allemaal op zn dooie gemakje gaat. Maar, het zal Afrika niet zijn, als we niet random naast de weg zouden gaan stoppen, en dat mijn chauffeur doodleuk ‘even’ de banden gaat verwisselen, ‘omdat de auto niet lekker rijd’. Nee, dit is niet iets wat ik verzonnen heb, dit is echt gebeurd, dus ik ga even kijken wat hij allemaal aan het doen is, zegt mijn chauffeur; blijf maar lekker in de auto zitten hoor, dit is zo klaar. Ik blij dat ik wat speling had ingerekend! Gelukkig was ik optijd op het vliegveld voor mijn vlucht en kon de vakantie dus beginnen!

Donderdag rond half 1 hadden Berry en ik elkaar gevonden op het vliegveld, en na dat we met de taxi naar ons hotel zijn gegaan, zijn we gelijk door gegaan naar het FNB stadion, waar in 2010 de finale van het WK werd gespeeld. Hier kregen we een rondleiding van een man die van 2007 tot 2010 had meegeholpen aan het uitbereiden van het stadion, met het WK in zicht, en hier dus momenteel nog steeds werkzaam is, maar dan als verantwoordelijke voor de veiligheid in en rondom het stadion. We mochten in bijna alle gedeelten van het stadion komen, behalve de thuis kleedkamer. We hebben dus in de kleedkamer gestaan, waar het Nederlands elftal zich voorbereidde op de wedstrijd. Ik had alleen wel iets meer luxe verwacht van zo groot stadion.

Vrijdag hebben we een dagje rust gehad, en zijn we savonds lekker uit eten geweest. Zaterdag zijn we naar een winkelcentrum geweest, genaamd Sandton. Gezien de politieke onrust werd het ons afgeraden om naar de binnenstad van Johannesburg te gaan, en hebben we dus voor de veilige optie gekozen. Na een middagje winkelen hebben we savonds nog wat gegeten en zijn te terug gegaan naar ons hotel. Vandaag (zondag) hebben we ook lekker rustig aan gedaan, en hebben we geskyped met Deborah en de kinderen en mijn ouders, waar Jan, Wil, Jan-Willem en Marjon ook op visite waren in verband met de Cascaderun. Heerlijk om weer even contact te hebben met het thuisfront. Vanavond hebben we een taxi genomen om ons naar de McDonals te brengen, en via de McDrive weer naar ons hotel te brengen. Dit aangezien ons hotel buiten de bezorggebieden valt van de McDonalds. Ja! De McDonals bezorgt hier gewoon in Zuid-Afrika, en ze hebben hier gewoon lekkere vega burgers!

Morgen zullen we Johannesburg alweer gaan inruilen voor Kaapstad! In Kaapstad hebben we weer leuke dingen op het programma staan, zoals de tafelberg, kaap de goede hoop, boulders beach, een fietstocht door kaapstad, welke Berry en ik van Mandy hebben gekregen voor mijn verjaardag. Ook zullen we naar een wedstrijd gaan van Ajax Capetown. Ik ben benieuwd en zal jullie op de hoogte houden van al mijn/onze avonturen!
Liefs,

Berry en Manon

  • 09 April 2017 - 22:43

    Alida Prijs:

    Hallo Schatten,

    Heerlijk soms die producten uit Nederland hé sommige dingen mis je daar gewoon!!! Ga samen heerlijk genieten van elkaar en van Zuid-Afrika. Heel veel liefs pap en mam.

    Kus kus kus

  • 09 April 2017 - 23:16

    Mandy En Jimmie:

    Ga lekker genieten samen!! En veilige reis morgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 16 Jan. 2017
Verslag gelezen: 711
Totaal aantal bezoekers 14292

Voorgaande reizen:

03 Februari 2017 - 02 Juli 2017

Grand Tour South Africa

Landen bezocht: