Het echte Afrika - Reisverslag uit Grahamstown, Zuid-Afrika van Manon Prijs - WaarBenJij.nu Het echte Afrika - Reisverslag uit Grahamstown, Zuid-Afrika van Manon Prijs - WaarBenJij.nu

Het echte Afrika

Blijf op de hoogte en volg Manon

12 Maart 2017 | Zuid-Afrika, Grahamstown

Lieve allemaal,

Voor mijn gevoel is het al heel lang geleden dat ik wat van mij heb laten horen, dus hierbij weer een blog vanuit Port Alfred. Ik voel mij inmiddels helemaal thuis, en het leven lijkt steeds ‘normaler’ te worden hier, aan de andere kant van de wereld. Ik kijk niet meer op of om van een beest langs de weg, salamander in mijn kamer en ga zo maar verder. Ook raak ik steeds verder gewend aan het klimaat hier in Afrika, en snap nu steeds meer waarom ze hier in truien lopen. Ik had het deze week namelijk koud bij een temperatuur van 22 graden!
Verder heb ik in de tussentijd, naast studeren, nog leuke dingen gedaan! Onder andere een river cruise, op een party boot. Heerlijk om hier op een boot te zitten en te genieten van het uitzicht om je heen! Ook een strandwandeling na het eten bij zonsondergang is heerlijk! Jullie horen het al, ik kan wel wennen aan het leven hier!
Vrijdag zijn Wendy, Vera en ik wezen lunchen bij een tentje hier verderop in de straat, en 3 keer raden wat ze op de kaart hadden staan! Crepes! Wat een genot! Ook nog eens heerlijk klaar gemaakt met kaneel en suiker! Bedankt Iris voor de tip!!
Gisteren was de dag dat ik echt Afrika heb gezien. Met zijn 3en zijn we namelijk naar Grahamstown geweest. In tegenstelling tot Port Alfred, waar nog redelijk veel blanke Afrikanen wonen, was dit in Grahamstown wel anders. Hier waren wij meer een uitzondering, wat ik ook achter me hoorde. Vanuit het centrum van Grahamstown zijn we naar een science festival gelopen, 20 minuten bergop, om eens te zien wat dit inhield. We hadden op het programma gezien dat er een laser show zou zijn, dus wij kaartjes kopen en daar heen. Het was dus schijnbaar in een theater, en met ons, waren er alleen maar kleine kinderen te vinden. Het was wel leuk om eens in een theater te zijn hier, en het scheelt weinig met de theaters in Nederland.
De cultuur hier is ook heel anders als in Nederland, je staat namelijk rustig 20 minuten te wachten op je taxi, die gewoon te laat komt aanrijden alsof er niks aan de hand is.
Vandaag zijn m’n plannen om goed aan de slag te gaan met mijn schoolwerk, want dat moet natuurlijk ook gebeuren, en het weer is vandaag weer redelijk ‘koud’. De meeste ‘koude’ dagen worden hier besteed aan schoolwerk, om met mooi weer lekker te kunnen ontspannen en naar het strand te gaan!

Liefs,

Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 16 Jan. 2017
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 14294

Voorgaande reizen:

03 Februari 2017 - 02 Juli 2017

Grand Tour South Africa

Landen bezocht: