Plettenbergbaai, Tsitsikamma en Jeffreys Bay - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van Manon Prijs - WaarBenJij.nu Plettenbergbaai, Tsitsikamma en Jeffreys Bay - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van Manon Prijs - WaarBenJij.nu

Plettenbergbaai, Tsitsikamma en Jeffreys Bay

Blijf op de hoogte en volg Manon

22 April 2017 | Zuid-Afrika, Tsitsikamma

Hoi allemaal!
Over precies een maand zal mijn gehele avontuur er alweer opzitten hier in het mooie Zuid-Afrika! Goed moment om jullie nog even op de hoogte te brengen van alle avonturen die ik intussen heb beleefd!
Laten we beginnen waar ik gebleven was in mijn vorige blog. Na ons paraglide avontuur zijn we doorgereden naar onze volgende bestemming, Plettenbergbaai. De eerste dag hebben we lekker in vakantiesferen doorgebracht, oftewel, we hebben heerlijk niks gedaan en van de zon genoten!

Voor dag 2 hadden we op de planning staan om naar 3 dierenparken te gaan, Jukani, Monkeyland en Birds of Eden. We begonnen bij Jukani, dit is een park waar katachtigen worden opgevangen zoals leeuwen, tijgers, cheetahs, luipaarden en wilde honden. De leeuwen die opgevangen waren, zijn bijvoorbeeld bevrijd toen ze in een koffer in China werden gevonden, of werden verkocht om ze vervolgens te doden. Hierdoor zaten ze dus wel allemaal in afgesloten leefgebieden. Voor 3 dierenparken vlakbij elkaar, kon je een combiticket kopen, en zo kwam het dat we door reden naar Monkeyland. Monkeyland is in principe gewoon natuurlijk leefgebied voor apen, alleen doordat zoveel toeristen hier naar toe trokken, is er een hek om heen gebouwd. Naastgelegen aan Monkeyland is Birds of Eden. Birds of Eden is een soort kas, waar veelal tropische vogels zijn geplaatst. Hier hebben we bijvoorbeeld flamingo’s, zwanen en bijzondere kleuren vogels gezien.

Dag 3 in Plettenbergbaai verliep iets sportiever als voorgaande 2 dagen. Vandaag stond er Africanyon op het programma. Africanyon is een mix van abseilen, kloof springen, ziplinen, zwemmen en klimmen. Wat een ervaring! Dit alles ging namelijk door grotten heen, van circa 150 meter diepte.
Na dit avontuur zaten onze dagen er alweer op in Plettenbergbaai, en zijn we door gereden naar Tsitsikamma. Tsitsikamma is een van de grootste natuurparken van Zuid-Afrika. Hier hebben we 1 overnachting gedaan, en zijn we de volgende dag het natuurpark ingegaan, om een Kayak en Lilo tour te doen. Hier hadden wij als enige twee ons voor opgegeven, en zo kwam het dat wij alleen met 2 guides de oceaan op gingen. Wat een mooi gebied vanaf het water!
En verder naar Jeffreys Bay! Ook in Jeffreys Bay zijn we maar 1 nacht gebleven. ‘sochtends hebben we heerlijk een strandwandeling gemaakt en hebben we heerlijk geluncht aan het strand. Onderweg vanaf het terras naar de auto, kwamen we een midgetgolf baan tegen, en Berry zal Berry niet zijn, als er niet even gespeeld moest worden! Het eerste potje werd natuurlijk gewonnen door Berry, en daardoor wilde ik revanche! Gelukkig voor mij, werd het tweede potje gelijkspel! Uiteindelijk, 2 uur later als gepland, door naar Port Alfred!
Het was tijd om Berry het dorp te laten zien, waar ik al een aantal maanden doorgebracht heb, en waar ik nog 2 maanden zal blijven nadat hij weer terug ging naar Nederland. Aangezien Port Alfred niet heel groot is, hebben we hier niet heel veel bijzondere dingen gedaan, behalve tot rust komen. Heerlijk! Er stond ons namelijk een safari te wachten! Ik zal uitgebreid verslag doen van de safari in mijn volgende blog!

Groetjes, en veel liefs,

Manon en Berry

• 02 Juni 2017 - 21:50

Mandy:

Wat kan je toch super leuk schrijven! Leuke belevenissen! Nog een maandje en dan weer even lekker in Nederland. Tot snel.

• 02 Juni 2017 - 22:05

Berry: